سودمندي سير در كاهش چربي خون
مصرف سير در كاهش چربي خون سودمند است .
به گزارش شبكه خبر: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي همدان با بررسي گروهي از مبتلايان به افزايش چربي خون ، تاثير مصرف سير را در بهبود اين عارضه ، ارزيابي كردند.
بر اساس اين بررسي كه نتايج آن در مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي همدان منتشر شد ، مصرف روزانه 3 قرص سير به مدت 2 ماه ، ميزان كلسترول تامّ خون را 15 درصد و كلسترول زيانبار را 12 درصد كاهش مي دهد.
پژوهشگران با توجه به اين بررسي ، مصرف قرص سير را در كنار ديگر درمان هاي كاهش كلسترول خون ، مانند رژيم غذايي و دارو ، زير نظر پزشك ، در كاهش چربي خون موثر مي دانند.
تحقيقات پيشين سودمندي مصرف سير را در كاهش قند خون در مبتلايان به ديابت نيز نشان داده بود .
لينک خبر: http://www.irinn.ir/Default.aspx?TabId=55&nid=84585
منبع خبر: شبکه خبر
زمان خبر: پنجشنبه 2 خرداد 1387 ساعت: 16:59:38